Løfte

I kampagnen har vi valgt at fokusere på det hyggelige, lyse og håbefulde. Vi har valgt at sælge Julehjertets hemmelighed som et traditionelt familiejuleeventyr med nisser, sne og magi.

Fravalg: Vi har bevidst fravalgt at fokusere på de mange temaer i serien, som klasseskel, ligestilling, opbrud i traditioner osv. Det kan julekalenderen bedre folde ud i sin fortælling.

Indsigt

Julen er fyldt med nostalgi og traditioner. For mange forældre er julen indbegrebet af samvær, hygge og give den stolte juletradition videre til deres børn. Den årlige Julekalenderen er en af de store grundpiller i den danske Juletradition. Den giver familierne noget at samles om og tale om i en tid, hvor det kan være svært at finde indhold at samles om på tværs af generationer.

Målgruppe

Børn i alderen 7-13 år og deres forældre.

Kampagne har 2 spor, både i greb og medievalg. På DRs egne platforme (DR1, DRTV, dr.dk, Radio) går kampagnen efter de voksne og på Ultras YT og Instagram målrettes elementerne til børnene.

 
 

Herofilm

 
 

SoMe(DR1/Ultra Instagram og FB)

 

Visninger

1,16M

Engagement

90,800

Antal opslag

68

Video visninger

720.40K

 
 
 

Børnekommunikation, EKSTRA-content til youtube & DRTV

Kliks til DRTV

9.634

YouTube Likes

6000

DRTV Seertal

245.00

YouTube Unikke

266.295

YouTube visninger

700.684

 


 
 

Familieaktivering på DRTV, flow, YouTube og Instagram

Rumles dans YouTube tal. Rumles dans på DRTV seertal 50K

99K visninger på 10 dage
58K unikke seerer på 10 dage
3K kliks til DRTV på 10 dage

Børnenes egne danse hitter. Seertal på “Send din dans ind” på DRTV 46K
Over 1000
indsendte videoer .
Flere strømmer ind…

 
 

Malte Ebert synger titelsang og deler indhold på egne platforme, TikTok og Instagram

 
 

TikTok #julehjertetshemmelighed 4.2 mio visninger

 
 

Ultra støtter op med særudviklet programindhold

 
 

Radio

 
 

Banner