
Løfte
I kampagnen har vi valgt at fokusere på det hyggelige, lyse og håbefulde. Vi har valgt at sælge Julehjertets hemmelighed som et traditionelt familiejuleeventyr med nisser, sne og magi.
Fravalg: Vi har bevidst fravalgt at fokusere på de mange temaer i serien, som klasseskel, ligestilling, opbrud i traditioner osv. Det kan julekalenderen bedre folde ud i sin fortælling.
Indsigt
Julen er fyldt med nostalgi og traditioner. For mange forældre er julen indbegrebet af samvær, hygge og give den stolte juletradition videre til deres børn. Den årlige Julekalenderen er en af de store grundpiller i den danske Juletradition. Den giver familierne noget at samles om og tale om i en tid, hvor det kan være svært at finde indhold at samles om på tværs af generationer.
Målgruppe
Børn i alderen 7-13 år og deres forældre.
Kampagne har 2 spor, både i greb og medievalg. På DRs egne platforme (DR1, DRTV, dr.dk, Radio) går kampagnen efter de voksne og på Ultras YT og Instagram målrettes elementerne til børnene.
Herofilm
SoMe(DR1/Ultra Instagram og FB)
Visninger
1,16M
Engagement
90,800
Antal opslag
68
Video visninger
720.40K
Børnekommunikation, EKSTRA-content til youtube & DRTV
Kliks til DRTV
9.634
YouTube Likes
6000
DRTV Seertal
245.00
YouTube Unikke
266.295
YouTube visninger
700.684
Familieaktivering på DRTV, flow, YouTube og Instagram
Rumles dans YouTube tal. Rumles dans på DRTV seertal 50K
99K visninger på 10 dage
58K unikke seerer på 10 dage
3K kliks til DRTV på 10 dage
Børnenes egne danse hitter. Seertal på “Send din dans ind” på DRTV 46K
Over 1000 indsendte videoer .
Flere strømmer ind…