Folektingsvalg 2022_Der er noget vi skal tale om

Indsigt

Valget udspillede sig på et bagtæppe af inflation, krig, klima- og energikrise og mistrivsel. Kombineret med en tillidskrise var grundstemningen i befolkningen en følelse af indignation.

Målgruppe

Vi rettede i budskaber, greb og medievalg et særligt fokus mod de mindst valgengagerede danskere, der samtidig er kendetegnet ved at være de mest systemskeptiske – og en mankogruppe for DR.

Idé

I en valgkamp løber alle mod Christiansborg. Vi løb modsat og rettede opmærksomheden mod danskerne. Med afsæt i deres daglige problemer og presserende dagsordener, talte vi konkret og lige ud af posen og allerhelst – lod danskerne selv komme i tale.

 

Et greb, der kan kommunikere mere

 
 

Stemmer fra virkeligheden, der kan engagere på SoMe

 

Samlet reach

811.000

Delinger

2.805

Kommentarer

1.489

Likes

18.083

 
 

Det bedste fra valgdækningen på SoMe

 
 
 

Der er også noget, vi skal tale om i radioen

 
 

En destination for engagement under live-events

Samlet reach

600.246

Kommentarer

11.788

Likes

3.768

 
 

Sense of urgency op til live-events

 

Digitale trafikdrivere til DR’s valgsatsninger

 
 

En uhøjtidelig og involverende valgaften